Урок английского языка в 8 классе

Автор УМК Кузовлев В. П.

 

Тема «Ideal Place for Travelling… Where Is It?»

Цели: познавательный аспект: систематизация культуроведческих знаний; ознакомление учащихся с мнением британских детей об идеальном месте для путешествий.

            Развивающий аспект: повышение мыслительной активности учащихся;  развитие креативности учащихся; развитие взаимопонимания, догадки при чтении, развитие иноязычных навыков и умений.

             Воспитательный аспект: прививать любовь к путешествиям, повышать мотивацию к изучению языка, воспитание толерантности к мнению других людей.

             Учебный аспект:  совершенствование речевых навыков (диалогическая и монологическая речь, активизация тематической лексики.

Задачи: развивать навыки аудирования с целью проверки правильности выполнения задания, развивать навыки чтения с полным пониманием и вести беседу по теме.

Речевой материал: лекический- survey –обозрение, осмотр, cheerful-весёлый, to get cross-ссориться, treats-угощения, discover- открывать.

                                  Грамматический- Present Perfect.

Оборудование: картинки, презентация, аудиокассета.

План урока.

  1. Начало урока.

T: Good day, children. Glad to see you. How are you?

Сообщение цели урока.

Children, look at the picture and suppose the theme of our lesson.

Ch: : In my opinion today we’ll speak about travelling.

T: and we’ll learn the children’s opinion about travelling.

 

  1. Фонзарядка.

1.If you want to be in a good mood.

You don’t go by car, go on foot.

If you want to go far away.

You don’t go by car, you go by plane.

2. Отработка лексики урока.

T: Say after me: survey , cheerful, to get cross, treats, discover, Disneyland, Nottingham.

 

  1. Речевая зарядка.

We know that lots of people are fond of travelling. As for me I like travelling. I would like to travel abroad because I would see there interesting places, learn people and their traditions. That’s why I like travelling.

T > CL: Do you like travelling? Do you travel with your family or with your friends? Where have you been?  (высказывания учащихся).

 

IV. Ideal Place for Travelling… Where Is It? Введение нового материала . Организация тренировки.

  1. 1). Упр 5, 1) стр 56. чтение \ аудирование с детальным пониманием.

T: Mark and Brandon are takking about their holidays. Put their conversation in order.

Учащиеся читают реплики диалога и расставляют их в правильном порядке.

1 > 4  >  5  >  6  >  3 >   2 >  8 >  7

 

2). T: Now let’s listen and check.  Учащиеся слушают аудиозапись и проверяют себя.  АУДИОКАССЕТА  (учебник стр 239)

 

3). T: Let’s read this dialog. У1> У2. Чтение диалога по ролям.

2.  Упр 5, 2) стр 57. Высказывания по поводу прочитанного.

T: What places do they mention as ideal for travelling? Why?

CH: They mention Disneyland in America because Disneyland is fantastic.

Ch: They mention Nottingham in the UK because everything was wonderful.

 

  3.   Упр 5, 3) стр 57.

T: What do the boys think about traveling with parents?

Ch: Both boys think that relatives become better, more friendly and merry on holidays. So travelling with parents is a good idea.

 

      4. Упр 5, 4) стр 57.

T: What did the teenagers enjoy most about their holidays?

Ch: The teenagers enjoy the new places and an active rest most about their holidays.

 

     5. Упр 6 стр 57 Монологические высказывания.

1) T: Would you like to travel with your family?

Ch: Yes\ No, I would\ wouldn’t like to travel with my family.

2) Are your parents  different on holidays?

Ch: No, they are usual. \ Yes, thy become more friendly, kind.

 

3). What is your idea about ideal holidays?

Ch: Ideal holidays must include an active rest, learning new information, meeting new people, visiting interesting places.

 

T: Lida has her own idea about ideal place for travelling.

  ПРЕЗЕНТАЦИЯ о Петербурге.

 

6. Диалогическая речь. Работа по АВ упр 7 стр 21 в соответствии с заданием.

1) Make questions from the words below. Учащиеся составляют вопросы из данных слов.

a) Where are you going for your next holiday?

b) What way of travelling would you like to choose?

c) Where are you going to stay?

d) What would you do there?

e) Who are going with?

2) P1 > P2. Ask your friend about  his\ her holidays.

3) Make a survey.

 

V.Повторение грамматики: Present Perfect

1. Present Perfect:  Have\has + V3. He’s never been to Athens.

2. Упр 7 стр 58. The song you are going to hear is called “Brighton in the rain”. The words below are all taken from the song. Try to predict what the song will be about.

Ch: I think the song will be about holidays of foreign tourist in Brighton.

3. Listen to the song and use the right form of the words.

Been, been, seen, sailed, been, spent, eaten, drunk, kissed driven, had, know, read, been, heard, watched, been, studied, learnt, been, been.

4. Listen to the song to check.

VI.1. Домашнее задание : упр 7, 5) стр 58- написать мини –сочинение “My idea of ideal holidays”

  1. Подведение итогов. Выставление оценок.
  2. Рефлексия.

Учащиеся берут смайлики, соответствующие их настроению на уроке.

 

 

© g1oom1991@yandex.ru

Конструктор сайтов - uCoz